Update Yoga Teacher training en ontwikkelingen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Valeggua - WaarBenJij.nu Update Yoga Teacher training en ontwikkelingen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Valeggua - WaarBenJij.nu

Update Yoga Teacher training en ontwikkelingen

Blijf op de hoogte en volg

16 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Update yoga Teacher training week 2

Namaste, ik ben blij dat ik weer even de kans heb wat mooie ervaringen te delen.
Week 2 van de teachertraining was weer geweldig! Het is nog steeds hard werken en er is eigenlijk geen tijd voor “vrije tijd”. Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid kennis die we hier krijgen. Dit is zoveel meer dan leren “yogales” te geven.

De afgelopen week zijn we nog dieper ingegaan op yoga-asana's, meditatie en energielichamen, chakra's en ook een nieuw onderwerp: anatomie.. Anatomie is interessant, maar wel iets waar ik net wat meer moeite mee had. Gelukkig heb ik de 2e test ook met een goede score gehaald en zeer positieve reacties op de 2e practicumtest (45 minuten lesgeven inclusief meditatie). Mooie reacties van mijn students en teachers:
-Relaxed & flowing
-Beautiful voice
-Comforting
-Bringing happiness into practise
-In such a blissful state

Dingen waar ik nog aan kan werken zijn:
-universal coaching points
-bodypositioning while adjusting

Ik geniet van het lesgeven, het delen mooie informatie dat kan leiden naar een ultieme staat van “wellbeing”, het is een passie. Dat is slechts 1 van de dingen die ik deze week voor mezelf bevestigd heb gekregen.
Er zijn dingen die ik in dit leven gewoon moet doen om verder te ontwikkelen en volledig in balans te zijn met m'n eigen energie en energien die door mij heen stromen. Dit klinkt wat zweverig, maar ik heb zulke bijzondere bevestigingen gekregen. Alles in mijn leven lijkt nu zo logisch. De familie die ik heb gekregen en waarin in ben opgegroeid, de mensen die op m'n pad komen, de reacties van mensen op mij, de reacties van mij op mensen, de momenten waarop ik me dolgelukkig voel, maar ook de moeilijke momenten waar ik doorheen moest en moet gaan. Alles is zoals het hoort en ik ben zelf degene die “in charge” is, ik ben verantwoordelijk.
Ik zal niet verder “ zweven” naar karmische verhalen, maar dit is een bijzondere week voor me, een bijzonder leven.

Terug naar de training: We hebben deze week naast de standaard Astanga-yoga ook Hatha yoga gedaan.
Ik dacht dat het een lekker relaxte klas zou worden na al die astanga, maar het was enorm zwaar om de houdingen voor langere tijd vast te houden! Ik viel bijna flauw (ik was op een fruit-vastendag, en misschien stroomde er wat Kundalini energie door m'n hoofd naar boven ;)) en veel mensen begonnen spontaan te huilen. Er ging duidelijk van alles openstaan tijdens deze les.
Ook hebben we Acra-yoga gedaan, acrobatische yoga in partners, echt superleuk! Doet me denken aan dansen en het werkt ook heel therapautisch. In Nederland is er een grote acra-yoga communitie, dus ik ga daar zeker eens verder naar kijken.

Naast de training heb ik deze week ook een mooie hypnotherapie sessie gehad van een geweldige therapeut! Deze sessie ging over het opheffen van blokkkades van de “mind”. Het opheffen van negatieve gedachten bij vroegere ervaringen, en dat ging ver terug tot aan de bevruchting in de baarmoeder.

“ you are not your thought, you are not your emotions, you are the awareness of them” -Eckhart Tolle

Ik was er zo van onder de indruk en ik voelde me zo vrij na deze sessie, dat ik uit pure nieuwsgierigheid ook een nummerlogie sessie heb gedaan. Dit was een soort slagroom op de cake, een mooie bevestiging van alles wat ik bewust en onbewust al wist.

“ Drop the idea of becoming someone, you already a masterpiece, you can not be improved. You only have to become it, to know it, to release it” - Osho

Naast de training heb ik ook een half uurtje de tijd genomen om naar wat Salsa en afro muziek te luisteren. Dat ging al heel snel over in meditatief dansen :) Dat is iets anders wat ik deze week op meerdere manieren voor mezelf bevestigd heb gekregen:
Dans, ritme, muziek, het brengt me naar een staat van hoger bewustzijn, het is iets wat ik altijd bij me draag, het zal me nooit loslaten, het is onderdeel van m'n energie. Als ik het loslaat maakt het me ziek. Het is m'n meditatie en mijn geluk.
Ik ga dus proberen iets vaker te dansen in de pauzes :)

De zaterdagen zijn we altijd vrij. Ik ben nu 2x met een Duitse vrouw de stad ingegaan om onszelf lekker te verwennen met massages, pedicure, cake, smoothies :)
We hebben het echt naar ons zin. Ik kan het met iedereen goed vinden, maar soms heb je van die mensen in je leven met wie je vanaf het begin al iets moois hebt. Vol vertrouwen en het is alsof we telepatisch kunnen communiceren. Echt heel fijn om op de juiste momenten bepaalde mensen tegen te komen.

Ik moet het hierbij laten, want er begint straks weer een Hatha yoga klas en een Aum-meditatie lezing.
Ik draag mijn training vandaag op aan jullie, alle mensen bij wie ik onderdeel ben van hun leven en alle mensen die op mijn pad zijn gekomen.

“ May we be protected,
May we be nourished,
May we develop strenght together,
May our studies be luminous,
May there be no enmity between us,
Aum, Shanti, Shanti, Shanti – Peace"





  • 16 Maart 2014 - 10:35

    Marita:

    Ik vind het mooi al je ervaringen te lezen,heel fijn dat je je er goed bij voelt en fijn dat je die sessie goed heb ervaren nog een week ertegen aan en deze rijkelijke ervaringen pakt niemand je meer af.
    Groetjes
    Marita.

  • 25 Maart 2014 - 10:57

    Ruben:

    Hoi Val, ik haal uit jou woorden dat je erg geniet van je omgeving, de training, nieuwe kennis en de mensen om je heen. Het klinkt prima en ik voel dat jij je ook erg gelukkig bij voelt. Ik wens je nog vele mooie ervaringen toe op jou levenspad.
    xxx Ruben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

YTT

YTT

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2014

OFFICIALLY A YOGA TEACHER UPDATE

22 Maart 2014

week 3 TTC

16 Maart 2014

Update Yoga Teacher training en ontwikkelingen

08 Maart 2014

week 1 TTC

05 Maart 2014

Reisupdate

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 2464

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 05 April 2014

YTT

Landen bezocht: